evenimentul ”Acțiunea face diferența!”organizată în cadrul proiectului „O Federație mai Puternică pentru Promovarea Drepturilor Copilului” implementat de FONPC şi finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.
La ce ne-am gândit când planificat un astfel de eveniment eveniment?
Atunci când vor să îşi documenteze cererile de finanțare, ONG-urile se confruntă cu dificultăți în identificarea priorităților de CSR ale companiilor mari sau ale firmelor private mici și mijlocii. Adesea, ONG-urile se adresează unui număr redus de companii, unele reprezentând industrii care sunt strict reglementate în ceea ce privește colaborarea cu organizațiile care apără interesele copiilor (de ex. industria de tutun, industria de alcool etc). Dificultățile ONG-urilor provin, pe de o parte, dintr-o lipsă de transparență a sectorului privat în ceea ce privește strategia de business, respectiv de CSR, iar pe de altă parte dintr-o neînțelegere din partea ONG-urilor a politicilor, respectiv restricțiilor entităților private în relația cu ONG-urile.
Cu sprijinul partenerilor noștri de la Fanfara PR și CSR BootIQ, am trimis peste 40 de invitații companiilor, reprezentanților CSR, Ambasadelor şi Camerelor de Comerț exterioare.
FONPC a transmis invitația membrilor săi, dar şi altor ONG-uri partenere.Prin acest eveniment, Federația şi-a propus să susțină dezvoltarea capacității ONG-urilor membre, active în domeniul protecției copilului, de a identifica firmele relevante și de a învăța cum să formuleze cereri de finanțare în acord cu nevoile beneficiarilor (direcți și indirecți) pe de o parte, și cu strategia potențialilor finanțatori pe de altă parte.
Serviciile adaptate contextelor sociale locale, capacitatea autorităților locale de intervenție sau susținere a proiectelor sociale, inovația şi răspunsul prompt la nevoile copiilor pe care ONG-urile le oferă vor putea fi mai ușor identificate, iar ulterior formulate în cererile de finanțare.
De asemenea, ONG-urile vor putea evalua mai bine valoarea socială creată sau degradată pe care o poate avea un proiect, problemele urgente ale copiilor putând fi astfel identificate corect, adresate într-un mod coerent și sustenabil și reflectate corespunzător în mass-media.
Pe cine am invitat?
– Organizațiile neguvernamentale care oferă servicii copiilor și familiilor aflate în dificultate: copii romi, cu dizabilități, proveniți din medii sărace, cu autism, copiii străzii, copii abuzați, copii bolnavi, copii din centre de plasament (copii abandonați), delicvenți;
– Responsabili de CSR din companii;