Telefonul Copilului: 116 111 – disponibil 7 zile din 7, intre orele 08:00 – 00:00 (apelabil GRATUIT in retelele Romtelecom și Cosmote, fără prefix)
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al carei scop este acela de a proteja copiii impotriva oricarei incercari de incalcare a drepturilor lor, impotriva oricarei forme de abuz.
Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiintată în anul 2006, după finalizarea funcţionării serviciului 0800 8 200 200, timp de 5 ani, în cadrul programelor Phare finanţate de Uniunea Europeană, fiind promovat prin intermediul campaniilor “Casa de Copii nu e acasă” şi “Drepturile copilului sunt lege”. Povestea de succes a activităţii Asociaţiei şi a numărului gratuit pentru copii se datorează în totalitate apelanţilor, care au contactat în numar mare serviciul Telefonul Copilului şi au făcut ca acesta să îşi continue existenţa şi după încheierea proiectelor Phare.
În luna iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului, în parteneriat cu Romtelecom, i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC), licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări în reţeaua Romtelecom. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic.